Universal Analytics pro fajnšmekry

Školení Google Analytics pro fajnšmekry od Honzy Tichého
  • Pohled pod pokličku Google Analytics
  • Pokročilé a ne zcela využívané funkce
  • Geekovské divnosti a implementace
  • Vše, co se v jiných školeních nedozvíte

Komu je školení určeno?

Školení je určeno opravdu pokročilým uživatelům Google Analytics (Universal Analytics), pro které jsou všechna ostatní běžně dostupná školení příliš začátečnická a nudná. Lidem, kteří chtějí z Google Analytics vymáčkout opravdu maximum, dostat se na samou hranici toho, co systém nabízí.

Předpoklady pro účast

Začneme tam, kde ostatní školení končí, a probereme vše, co se na jiných školeních probírat nestíhá. Předpokladem pro účast proto je opravdu velká zkušenost s Google Analytics. Ideálně již absolvovaný náš standardní kurz Google Analytics (Universal Analytics):

  • Měli byste vědět, jak funguje sbírání dat na webu, jaká je struktura účtů a profilů v Google Analytics. Co jsou metriky a dimenze, kde je najdete a jak se s nimi pracuje. Co jsou vlastní reporty a jak si je vyrobit. Co jsou vlastní segmenty a jak si je definovat.
  • Měli bystě vědět, co je návštěva a čím je daná. Kdy se startuje nová návštěva a kdy se pokračuje v té samé. Proč lidé ve skutečnosti tráví na webu mnohem víc času, než vám říkají reporty. Podle čeho Google Analytics určují zdroj a médium návštěvy. Co je to značkování kampaní a jak přesně funguje.
  • Měli byste vědět, co je multichannel a co jsou atribuční modely. Že Google Analytics používají last non-direct click attribution a jaký to má dopad nejen na počítání objednávek, ale i na počítání návštěv jako takových.
  • Měli byste vědět, jak se v Google Analytics měří objednávky, kudy se do systému dostávají podrobná data o obsahu jednotlivých košíků, co to je Ecommerce. Jak fungují události (event tracking). Jak se v nastavení definují cíle.
  • Měli byste se běžně orientovat v rozhraní Google Analytics. Znát strukturu standardních reportů. Umět si přepínat dimenze a metriky, segmentovat a filtrovat si data. Dostat se k libovolné informaci, která je v Google Analytics uložená.

Pokud si v některém z uvedených bodů nejste jistí, absolvujte raději nejprve náš standardní kurz Google Analytics (Universal Analytics). Obě školení si také můžete objednat najednou ve zvýhodněném balíčku!

Výklad bude na řadě míst relativně hodně technický, měli byste mít tedy povědomí i o technických tématech:

  • Měli byste vědět, co je JavaScript, jak vypadá základní měřicí kód Google Analytics, kde ho najdete, proč se vůbec používá a co v principu dělá.
  • Měli byste vědět, co jsou to cookies a k čemu jsou užitečné.
  • Měli byste mít aspoň mlžnou představu o tom, co je HTTP protokol a jak funguje.
  • Měli byste ovládat alespoň základy regulárních výrazů.

Co se naučíte?

Na školení si nebudeme vyjmenovávat a izolovaně popisovat jednotlivé dílčí funkce Google Analytics odtržené od jejich praktického využití. Naopak! 

Vždy si vezmeme nějaký konkrétní případ nebo problém a ukážeme si na něm, jak se uceleně řeší. A pro jeho řešení budeme přirozeně potřebovat různé dílčí funkce a vlastnosti Google Analytics, které si u té příležitosti představíme, vysvětlíme a hned i použijeme.

Konkrétní problémy a zadání si na školení vždy domluvíme v rámci všech účastníků, jejich zájmů, očekávání a skutečných potřeb. Na jaké úlohy se tedy můžeme zaměřit a k jakým tématům se v rámci nich můžeme také dostat?

  • Měření webu napříč více subdoménami nebo doménami
    • 1st a 3rd party cookies – čím se liší a k čemu se hodí, kdy se kde které používají.
    • Struktura účtu – dílčí versus souhrnné profily. Více měřicích kódů na jednom webu, jak je nasadit správně a jak se vyhnout jejich kolizi.
    • Doména či cesta pro uložení cookie, přejmenování cookie, izolace kontextu mezi různými profily.
    • Standardní řešení cross-domain měření – linker, autolinker, nevýhody a slabá místa.
    • Vlastní upravený cross-domain měřicí kód využívající 3rd party cookies nebo evercookies.
    • Kombinace 3rd a 1st party cookie, kanonizace CID přes víc domén.
  • Příliš navštěvovaný web, samplující a pomalé reporty, překročené limity, data s dvoudenním zpožděním
    • Vnitřní architektura Google Analytics (Universal Analytics) a co z ní vyplývá do praxe.
    • Kdy se vlastně rozdělují data do jednotlivých profilů, kdy se na data aplikují filtry, kdy a nad kterými daty se segmentuje a počítají výsledné reporty.
    • Shrnutí limitů, přesný způspob a mechanizmus vzorkování.
    • Jak minimalizovat vzorkování v prohlížených reportech.
    • Rozvrstvení struktury účtů a profilů.
    • Úprava měřicího kódu a rozložení měření mezi více účtů.
    • Google Analytics 360.
  • Jak dostat do Google Analytics z Skliku všechny důležité informace (kampaň, sestava, inzerát, klíčové slovo) a mít je v reportech ve stejné struktuře jako mají Adwords?
    • Pokročilé nastavení autotaggingu v Skliku.
    • Pokročilé nastavení filtrů v Google Analytics.
    • Vlastní report pro vyhodnocování PPC kampaní.
  • Sledování souvislostí mezi výsledky webu a aktuálním počasím
    • Rozsah platnosti dimenzí a metrik.
    • Vlastní dimenze a metriky.
    • Posílání vlastních hodnot do Google Analytics pomocí upraveného měřicího kódu.
    • Vlastní reporty s využitím vlastních dimenzí a metrik.
  • Dodatečné informace a metainformace o článcích a stránkách
    • Například typ stránky, autor, datum vydání, rubrika, kategorie.
    • Best practice doporučení.
    • Vlastní dimenze a metriky, posílání měřicím kódem.
    • Vlastní reporty, content grouping.
    • Pravidelný hromadný upload přes Data Import, princip, funkce, omezení. Ruční upload i automatizovaný import přes API.
  • Zpřesnění podměřujícího počtu objednávek v Google Analytics
  • Posílání skutečných marží do Google Analytics
  • Zpožděné posílání objednávek až po potvrzení z platební brány
    • Klasický konverzní Ecommerce měřicí kód, směry kontroly a zkoumání možných chyb.
    • Measurement Protocol a měření ze serveru přímo do Google Analytics.
    • Client ID cookie.
    • Vlastní metriky pro marže.
    • Antedatování hitů pro zpožděné objednávky.
    • Oddělené sessions pro hodně zpožděné objednávky, izolace do vlastního profilu.
  • Stornování již změřených (reálných nebo testovacích) objednávek
    • Podvržení storno hitu přes Measurement Protocol.
    • Enhanced Ecommerce refundace.
    • Data Import.
    • Počítané metriky, vlastní reporty.
  • Jak dostat do Google Analytics nákladová data z reklamních systémů
    • Google Adwords linking, cost data, auttotagging.
    • Cost Data Import.
    • Struktura souboru, struktura interní GA databáze.
    • Vlastní reporty, počítané metriky pro PNO a ROI – z očištěných objednávek, marží a skutečných nákladů.
  • Dodatečné informace o produktech v objednávce
    • Například sledování barvy, velikosti, aktuální dostupnosti.
    • Posílání měřicím kódem nebo ze serveru přes Measurement Protocol.
    • Pravidelný hromadný upload přes Data Import.
    • Vlastní dimenze a metriky, vlastní reporty.
  • Pokročilé měření objednávek a chování zákazníků na e-shopu
    • Enhanced Ecommerce – implementace dalších měřicích kódů, interpretace výsledků.
    • Limity a omezení, vynucené oddělení do data importu.
  • Jak značkovat kampaně, aniž by v URL byly vidět konkrétní hodnoty UTM parametrů?
  • Jak automatizovat značkování u velkých systémů?
  • Jak plynule přejít z jiného měřicího systému na Google Analytics bez ztráty dosavadního značkování?
    • Značkování kampaní s pomocí parametru utm_id.
    • Data upload kampaňových informací.
  • Podrobnější statistiky čtení článku, sledování videa, kliknutí na social tlačítka
    • Měření skutečné čtenosti článků, odlišení skutenčých čtenářů od těch, co text jen zběžně prolétli.
    • Možné implementace pro měření puštěného videa.
    • Event tracking, social tracking.
    • Využití Autotrack knihovny pro snadné měření.
  • Měření single-page webů, AJAX webů
    • Podvrhávání virtuálních pageviews při scrollingu.
    • Využití Autotrack knihovny pro snadné měření.
  • Návrat z platební brány nebo z e-mailových potvrzení
    • Jak zajistit, aby nerestartovaly návštěvy a nerozstřelovaly zdroje návštěvnosti.
    • Základní princip a nastavení referral exclusion.
    • Alternativní cesta – resetování referreru.
  • Jak dostat data z Google Analytics ven
    • Vnitřní architektura Google Analytics a co z ní vyplývá do praxe.
    • Reporting API, Multichannel Funnels API.
    • Kompletně všechny existující dimenze a metriky v Google Analytics.
    • Query Explorer.
    • Google Analytics extension v Google Spreadsheet.
  • Automatické doporučování podobných produktů pro up-selling nebo cross-selling
    • Related products v Enhanced Ecommerce.
    • Dimenze, metriky a API volání pro Related products.
  • Jak zjistit, proč je web pomalý a kde je co špatně?
    • Jak interpretovat reporty rychlosti webu.
    • Jak měřit rychlost vlastních událostí ve stránce.
  • Monitorování chyb 404 do Google Analytics
    • Dosavadní staré přístupy cestou e​​​​​vent trackingu.
    • Nový způsob s využitím custom dimenze PageType.
    • Custom Reports, Custom Alerts.
  • Rozpoznávání konkrétních uživatelů, sledování jejich individuální historie a chování
    • Nové reporty uživatelů přes CID včetně podrobné detailní karty uživatele.
    • Nativní mechanizmus User ID v Google Analytics.
    • Vlastní cookie Browser ID, vlastní dimenze Browser ID, upravený měřicí kód.
    • Kanonizace CID nebo Browser ID přes víc domén – upravený měřicí kód kombinující 3rd a 1st party cookie.
    • Provozní pravidla Google Analytics pro ukládání citlivých údajů.
    • Vlastní reporty pro výpis uživatelů, rozšířené segmenty pro detailní chování.
  • Cross device – sledování jednoho uživatele napříč více jeho zařízeními či cookies
    • Možnosti rozpoznávání a identifikace konkrétních uživatelů.
    • Omezení vyplývající z architektury Google Analytics, praktická nepoužitelnost User ID mechanizmu.
    • Externí párování Browser ID, propojování do vlastního CRM.
    • Sloučení všech dat jednoho uživatele z různých zařízení.
    • Rozšířené segmenty, Reporting API.
  • Cílení AdWords remarketingových kampaní na konkrétní uživatele, vytváření AdWords remarketingových listů na základě dat z vlastního CRM
    • Využití User ID nebo propojování Browser ID do vlastního CRM.
    • Data import uživatelských dat.
    • Propojení Google Analytics a Google Adwords.
    • Zapnutí inzertních funkcí a demografie.
    • Kdy a proč se musí nasazovat lišta pro souhlas s ukládáním cookies.
    • Vytváření vlastních segmentů jako remarketingových listů.

Máte nějaké další téma nebo praktický případ, který byste na školení také rádi probrali? Dejte vědět!

Co dostanete?

  • Celodenní prezenční školení nabité informacemi.
  • Na jednom kurzu 5–12 účastníků.
  • Wifi přístup pro váš notebook (počítače nejsou v učebně k dispozici).
  • Společný oběd v ceně školení.
  • Drobné občerstvení během celého dne.
  • Tištěnou verzi prezentace.
  • E-mailovou konzultaci s lektorem dva týdny po školení.
  • Odkazy na další zdroje pro samostudium.
  • Repete za polovic.

Váš lektor

Jan Tichý

Honza se již řadu let zabývá poradenstvím v oblasti webové analytiky a Google Analytics. Je Google Certified Trainer. Spoluvlastní digitální agenturu Taste, kde je jako Chief Product Officer odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti.

Kurz je aktuálně nedostupný.

Nehodí se vám žádné z nabízených míst či termínů? Chcete obsah školení přizpůsobit na míru svým požadavkům? Zeptejte se nás nezávazně na možnost individuálního školení .